بانکداری نوین یا بانکداری سنتی؟!

جایگزینی خدمات ارزی سنتی با روش های نوین سریع و امن

جهان، روز به روز در حال پیشرفت است و همگان در پی یافتن راهی برای حل مشکلات با کمترین زمان و انرژی اتلافی هستند. یکی از مواردی که معضل جدی این روزهای جامعه می باشد، جابجایی پول از کشوری به کشور دیگر است.
در همین راستا رفته رفته راه هایی برای حل این مشکل پیدا شد تا بتوان در راحت ترین حالت ممکن و در کمترین زمان انتقال های بانکی صورت بگیرد؛ تا جایی که شما می توانید در حالی که در خانه خودتان نشسته اید و ساعت کار بانک هم به اتمام رسیده، یا حتی اگر در حال گذراندن تعطیلات هستید، با استفاده از تلفن همراه خودتان هر مبلغی که مد نظر دارید را انتقال دهید، بدون اینکه از خانه خارج شوید و حتی بدون اینکه در نوبت بایستید؛ این بانکداری نوین می باشد!

 

بانکداری نوین

بانکداری نوین، الکترونیک یا مدرن؛ اسم های مختلفی برای آن می گذارند که همه و همه پیام سرعت و سهولت را به ما نسبت به بانکداری سنتی می رساند. با وجود همه این ها هنوز هم کسانی هستند که با سیستم های سنتی راحت ترند و انعطافی برای کشیده شدن به سوی بانکداری جدید را به خود نمی دهند. اگر مزایا و معایب خدمات سنتی و مدرن را کنار هم بگذارید، بی درنگ متوجه آن می شوید که بهتر است به روز باشید و خودتان را با پیشرفت علم و فناوری، تطبیق دهید.

 

رقابت بانک های سنتی و مدرن

همه گیری اینترنت و فناوری در اکثر نقاط دنیا، باعث آن شده تا نگرش افراد و توقعاتی که از یک بانک دارند نسبت به گذشته متفاوت شده باشد؛ به جز احراز هویت سختگیرانه بانک های سنتی و نیاز به حضور فیزیکی شما در شعبه، مورد مثبت دیگری  وجود ندارد که در بانک های الکترونیک نباشد.

در بانکداری نوین، علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت، شما مدیریت فراگیر تری نسبت به بانک های سنتی روی حساب خود دارید؛ شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل موجودی حساب خود را چک کنید، پول انتقال دهید و پرداخت های اینترنتی داشته باشید، تراکنش های قبلی شما قابل رویت است، نیازی نیست برای افتتاح حساب و یا دریافت وام به بانک مراجعه کنید و حتی برای دریافت کارت بانکی تان لازم نمی باشد تا مراجعه ای به شعبه داشته باشید و چندین و چند کاربرد دیگر که می توانید با استفاده از تلفن همراه خود انجام دهید. در این نوع بانکداری به جز ارباب رجوع، با توجه به کم شدن مراجعین به شعبات، کارمندان بانک نیز سهولت شغلشان را نسبت به روش های سنتی کاملا حس می کنند و فشار کاری شان کم می شود.. علاوه بر این موضوع آنها می توانند با دقت بیشتری جابجایی های مشتریان را چک کنند و از پولشویی و اختلاس جلوگیری کنند.
جدا از بحث راحتی برای مشتریان و کارمندان، بانکداری مدرن در حفظ و نگهداری محیط زیست نیز کمک می کند و باعث مصرف کمتر کاغذ می شود.

در مجموع اگر نگاهی سطحی به هر دو مورد بیندازید، در صورتی که نخواهید مقاومتی در برابر پیوند کارهای مالی با تکنولوژی از خود نشان دهید، بی شک اگر تا الان هم به سمت بانکداری الکترونیک نرفته باشید، برای ادامه انتخاب شما خواهد بود. حال با این پیشرفت لحظه ای شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد بسته شدن شعبات بانکی باشیم و رفته رفته بانک های سنتی جای خود را به بانک های مدرن دهند.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *