حساسیت بانک های اروپایی به حساب ارزی ایرانیان مقیم اروپا!

چگونه حساسیت بانک های اروپایی به حساب ارزی خود را برای انجام تراکنش های ارزی متعدد کم کنیم؟

یکی از مسایل مهمی که ایرانیان خارج از کشور با آن مواجه هستند نظارت بانکها به حساب ها و تراکنش هایشان است. باید بپذیریم که بانک ها برای حساب های متعلق به افراد ایرانی حساسیت جداگانه ای به خرج می دهند که ناشی از تحریم های بین المللی علیه ایران و بد شدن وجه ایرانیان می باشد. اما حداقل کارهای ساده ای وجود دارد که می توانیم با انجام آنها این حساسیت را کمتر کنیم و با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به انتقال ارز کنیم. در ادامه تعدادی از این اقدامات رو ذکر می کنیم:

انجام یک تراکنش ارزی به جای چند تراکنش:

فرض کنید می خواهید ۱۰۰۰ یورو انتقال ارزی دهید اگر ۱۰۰۰ یورو به صورت یکجا انتقال داده شود که عالیست، اگر امکان انتقال ارزی به صورت یکجا هم نبود می شود به صورت ۲ تراکنش ۵۰۰ یورویی این جابه جایی ارزی را انجام داد و تا این جای کار مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این این مقدار ارز را به ۵ تراکنش ۲۰۰ یورویی تقسیم کنید و با ۵ تراکنش از یک حساب ارزی جابه جایی صورت بگیرد برای بانک این سوال ایجاد می شود که این تعداد از تراکنش ها به چه منظوری است؟ مبدا/مقصد انتقال ارز چه ارتباطی با صاحب حساب دارد؟ آیا مالیاتش پرداخت شده؟ آیا این تراکنش ارزی ارتباطی به کشور ایران دارد؟ و …

پس برای اینکه به این مشکل بر نخورید حتما سعی کنید که برای انتقال ارز به ایران و بالعکس، مبلغ ارزی مورد نظرتون رو تقسیم به تعداد بالا نکنید!

 

exchange risk

 

استفاده از عبارات مناسب برای شرح انتقال ارزی:

یکی از قسمت های مهمی که همیشه بانکهای اروپایی توجه ویژه ای به آن می کنند عبارت درج شده در شرح تراکنش ارزی است؛ به طور معمول مالیات براساس تراکنش های ورودی به حساب محاسبه می گردد پس اگر در توضیحات تراکنش اشاره ای به انجام تراکنش تجاری شود (مانند خرید کالا یا خدمات) بانک حتما از گیرنده پول، توضیح و مالیات درخواست می کند. اما انجام تراکنش شخصی هیچ مساله ای ندارد. بنابراین در توضیحات همیشه عبارت Friends and Family یا موارد مشابه مثل Gift و Loan درج شود.

استفاده از چند حساب:

افرادی که در کشورهای اروپایی هر نوعی از اقامت به جز اقامت گردشگری را دارند علاوه بر امکان ایجاد حساب بانکی در کشور محل اقامت، می توانند از خدماتی که بانک های الکترونیکی بین المللی می دهند نیز استفاده کنند. بنابراین به کاربران توصیه می شود که از سرویس های رایگانی مثل بانک مجازی بین المللی Revolut، Wise و یا PayPal استفاده کنند و تراکنش های خود را در این حساب ها پخش کنند.

 

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت و ثبت نام  روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت تبادل ارز پی جیب

1 Comments

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *