خطرات معامله حضوری انتقال ارز برای ایرانیان خارج از کشور چیست؟

 ریسک معامله حضوری انتقال ارز برای ایرانیان خارج از کشور

جابجایی ارز و یا فروش ارز و دریافت معادل ریالی آن در ایران، روش مرسومی بین ایرانیان خارج از کشور است که در مجموعه دوستان یا گروه های ایرانیان خارج از ایران بسیار اتفاق می افتد.

نکته اصلی بحث اعتماد طرفین به هم می باشد. گاها طرفین یکدیگر را در در گروه های تلگرامی انتقال ارز پیدا می کنند و پس از توافق بر سر نرخ ارز در محلی در شهر محل اقامت شان با هم قرار می گذارند و با دریافت ارز به صورت نقدی، طرف مقابل معادل ریالی آن را در ایران به حساب معرفی شده توسط  طرف دیگر واریز می کند. در این فرآیند چندین اتفاق ممکن است بیفتد که منجر به افزایش ریسک و خطر معامله خواهد شد:

    • درخواست طرفین برای ارائه کارت های اقامت و یا کارت های شناسایی که خود امکان سوء استفاده و یا انجام کلاهبرداری با استفاده از این مدارک وجود دارد و از مهمترین دغدغه های طرفین می باشد.
    • تحویل ارز یا رسید انتقال ریالی جعلی به طرف مقابل حتی امکان دارد خود ارز جعلی باشد و یا رسید توسط خریدار با نرم افزارهای مختلف کامپیوتری ادیت و ایجاد شده باشد و فروشنده بدون اینکه مقدار ریالی در ایران را دریافت کرده باشد، ارز را تحویل دهد.
    • امکان دریافت ارز و عدم پرداخت ریال 
    • شناسائی کامل محل زندگی و یا چهره طرفین و اطلاع از موارد شخصی خود می تواند چالشی بزرگ باشد و باعث به خطر افتادن امنیت طرفین شود.

در پایان باید متذکر شویم با اینکه معاملات حضوری ارز نیاز به پرداخت کارمزد ندارد اما پرداخت کارمزد انتقال ارز در فضایی امن و شفاف، بسیاری از این مشکلات و دغدغه های طرفین را حل می کند بنابراین انتقال ارز از طریق سایت های معتبر بسیار امن تر و مطمئن تر خواهد بود.

با انتقال ارز در سایت پی جیب هیچ الزامی برای اینکه طرفین حتما در یک شهر و یا حتی یک کشور باشند نیست و طرفین می توانند پیشنهاد های بیشتری دریافت و حتی با نرخ های مناسب تری معامله کنند و در هر ساعت شبانه روز بدون خروج از منزل و صرف هزینه و زمان، با مراجعه به سایت پی جیب معامله ارزی خود را انجام دهند.

 

انتقال ارز آنلاین از طریق سایت پی جیب

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *