در رابطه با بانک مجازی رولوت (Revolut) چه می دانید؟

Revolut چیست؟

رولوت یک بانک مجازی و سیستم خرید و فروش ارز نوآورانه است که از یک اپلیکیشن پیشرفته‌‌ موبایل استفاده می‌‌کند. این بانک که افتتاح حساب در آن به کمتر از ۶۰ ثانیه زمان احتیاج دارد، به مشتریان شخصی یا تجاری خود، خدمات انتقال و تبدیل ارز ارائه می‌‌دهد. حساب‌‌های شخصی رولوت قابلیت استفاده از امکانات بین‌‌المللی همچون ویزا یا مسترکارت و همچنین انتقال وجه بدون کارمزد بین ۱۴۰ کشور جهان را دارند. علاوه بر این در هنگام سفر می‌‌توانید تا سقف مشخصی، وجه بدون کارمزد از خودپردازها برداشت کنید. یکی از نوآوری‌‌های Revolut‌‌ کارت‌‌های منحصر به فرد به سبک مینیمالیستی و داخل یک پکیج بسیار جذاب است. با این کارت‌‌ها شما می‌‌توانید هر جای دنیا خرید کنید، ارزهای مختلف استخراج کنید و با نرخ مناسب، انتقال وجه خودکار داشته باشید. به این ترتیب خرید بین‌‌المللی بسیار آسان صورت می‌‌گیرد. به علاوه همه این امکانات، با استفاده از Revolut شما امکان تبدیل پول فیات (مثل دلار یا یورو) به رمز ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم یا لایت کوین را نیز دارید. این بانک تا اوایل سال ۲۰۲۱ در انگلستان قرار داشت اما بعد از نهایی شدن برکسیت، حساب های خود را به کشور لیتوانی انتقال داد. 

بانک الکترونیکی رولوت

 

ایده اولیه بانک مجازی رولوت

برای آنکه ایده‌ای در مورد هدف بانک مجازی رولوت داشته باشید تنها کافی است که به سند ماموریت موسسان آن نگاهی داشته باشید:

ایجاد چرخش در بخش مالی بانکداری!

این شرکت در جولای ۲۰۱۵ توسط نیکلای استورونسکی و ولاد یاتشنکو تاسیس شد. در حال حاضر یاتشنکو به عنوان مدیر ارشد فنی فعالیت می‌کند و دارای سابقه در فین‌تک‌های مختلفی است. او ۱۰ سال را برای ساخت سیستم‌های مالی برای بانک‌های درجه یک سرمایه‌گذاری کرده است مانند توسعه جاوا برای بانک سرمایه‌گذاری UBS و توسعه دهنده اپلیکیشن برای دویچه بانک.

استورونسکی ،بنیان گذار رولوت، در مصاحبه‌ای با فوربس گفته است: من در مورد این کسب‌و‌کار ۳ سال پیش فکر کرده بودم. من همیشه در حال سفر بودم و صدها پوند را در تبدیل ارزهای خارجی از دست می‌دادم که به نظر صحیح نمی‌آمد. به عنوان کسی با پیشینه مالی، به خوبی می‌دانستم که چه نرخ‌های تبدیلی را باید دریافت کنم. به عنوان یک راه‌حل تلاش کردم تا یک کارت چند ارزی پیدا کنم که گفته می شد امکانپذیر نیست. اما من مصمم بودم که این کار را انجام دهم!

 

Revolut card

مزایای بانک الکترونیکی رولوت

  • گستره‌‌ی وسیعی از بانکداری و سرویس‌‌های انتقال وجه 
  • کارت Revolut‌‌ برای مخارج بین‌‌المللی 
  • اپلیکیشن موبایل پیشرفته با امکانات زیاد و کارایی بسیار آسان
  • رولوت در برخی تراکنش های پرداختی، درصدی از مبلغ را به کاربر باز میگرداند 
  • نرخ مبادلات مناسب برای تبدیل ارز
  • پاسخگویی واضح به خدمات و کالاها و پشتیبانی مناسب

 

اما در کنار این مزایا باید به برخی از اشکالات رولوت نیز اشاره کنیم:

  • برای بعضی از  سرویس‌‌های مورد نیاز باید حساب پرمیوم داشته باشید (برای آن باید حدود ۱۰ دلار ماهانه بپردازید) 
  • اگر چه بیشتر انتقال‌‌ها بدون کارمزد است ولی به بعضی از آن‌‌ها تحت شرایط خاص کارمزد تعلق می‌‌گیرد که از قبل اعلام نمی شود!
  • مثل همه سرویس های بین المللی دیگر، به علت تحریم ها به کاربران مقیم ایران سرویس دهی ندارند!

 

چگونه با استفاده از Revolut در پلتفرم تبادل ارز پی جیب، انتقال ارز انجام دهیم؟

کاربران زیادی در پی جیب از بانک الکترونیکی رولوت استفاده می کنند و بزرگترین مزیت آن این است که اگر دو طرف تراکنش انتقال ارز، حساب رولوت داشته باشند، انتقال به صورت آنی و بدون هیچ کارمزدی صورت می گیرد، یعنی هم خریدار ارز سریعا به مبلغ یورویی می رسد و هم با فروشنده ارز سریع تر تسویه ریالی صورت می گیرد. اگر تمایل داشتید که طرف مقابل شما با مبلغ را با حساب رولوت پرداخت کند حتما در توضیحات درخواست خرید یا فروش ارزی خود این موضوع را یادداشت کنید تا فقط کاربری که حساب رولوت دارد برای شما پیشنهاد ثبت کند. به همین آسانی!

 

شما چه تجربه ای از رولوت داشته اید؟ نظراتتون رو برای ما بنویسید.

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید.

4 Comments

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *