مدت زمان انتقال پول در بانک های اروپا چگونه است و از چه روش هایی صورت می گیرد؟

مدت زمان انتقال بانکی در اروپا چگونه است؟

امروزه که همه چیز به صورت دیجیتالی و اینترنتی می باشد، انتقال پول هم از این قاعده مستثنا نیست.
پول را به روش های قدیمی و فیزیکی هم می توان انتقال داد اما انتقال پول به صورت الکترونیکی، راهی سریع و امن است. در سال ۲۰۰۲، ۲۸ کشور اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، استونی، یونان و … تصمیم گرفتند تا واحد پول یکسانی داشته باشند که یورو نام گرفت.
در نتیجه در انتقال پول بین این کشورها، تبادل ارزی اتفاق نمی افتد.

برای انتقال پول در اروپا، راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید وابسته به شرایط خودتان از آنها استفاده کنید. در این بلاگ تمام راه های ممکن برای منتقل کردن پول از حسابی به حساب دیگر و همینطور مدت زمان معمول نشستن پول در حساب مقصد را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

انتقال پول در اروپا

 

انتقال بانکی:

یکی از روش های سنتی انتقال پول ، از طریق بانک صورت می گیرد. اگر برای جابجایی پول شما می خواهید واریزی خود را به حسابی که در بانک خودتان است انجام دهید ، احتمال دارد در کمتر از یک روز کاری ، مبلغ مورد نظرتان به حساب طرف مقابل بنشیند; ولی در صورتی که انتقال شما حواله ی بین بانکی (ACH) باشد ، به طور عادی حداکثر بین ۳ تا ۴ روز کاری طول خواهد کشید.

انتقال وجه به صورت آنلاین:

در سال های اخیر سرویس های انتقال وجه آنلاین بسیار گسترده شده اند، به طوری که همه ی مردم حداقل در یکی از آنها حسابی برای خودشان درست کرده اند. در این قسمت با تعدادی از معروف ترین آن ها آشنا شوید:

پی پال / PayPal: یکی از قدیمی ترین و معروف ترین  سرویس های انتقال ارزی می باشد.با پی پال می توانید به صورت آنی در تمامی روز های هفته و ساعات شبانه روز مبلغ مورد نظر خودتان را جابجا کنید. در پی پال امکان انتقال وجه با تبدیل به ارز دیگر هم (با پرداخت کارمزد) وجود دارد.

رولوت/ Revolut: رولوت یک بانک مجازی می باشد که در سال های اخیر بسیار خوب کارکرده و رقیبی سرسخت برای دیگر بانک های مجازی می باشد.اگر انتقال شما از حساب رولوت به حساب رولوت دیگری انجام شود ، این جابجایی به صورت آنی صورت می گیرد; ولی در صورتی که پای حساب بانکی دیگری چه در قسمت مبداء و چه مقصد در میان باشد ، مانند انتقال های معمولی بانکی شاید تا ۴ روز کاری به طول بیانجامد.

ونمو / Venmo: این سرویس هم مشابه پی پال کار می کند.ونمو میلیون ها کاربر دارد.
در انتقال با این پلتفرم حتما این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نمی شود وجه منتقل شده را بازگرداند.

اسکوئرکش / Square Cash: در این سرویس انتقال وجه باید جابجایی از طریق دبیت کارت صورت می گیرد و نکته ای که در این سرویس هم به عنوان ضعف وجود دارد، امکان بازگشت وجه وجود ندارد. در صورت استفاده از Square Cash حتما قبل از واریز پول مطمعن شوید که حساب مورد نظر کاملا با اطلاعات حساب شخص مورد نظر شما مطابقت دارد.

ترنسفر وایز / Transfer Wise:

در وایز شما باید احراز هویت انجام دهید و به همین دلیل امنیت بالایی در انتقال وجه با این سیستم وجود دارد. وایز تمام انتقال ها را زیر نظر دارد و از پولشویی و کلاهبرداری جلوگیری میکند ; بنابراین امنیت آن به اندازه ی بزرگترین بانک ها می باشد.
موردی که ترنسفر وایز رو از بقیه ی سرویس ها متمایز می کند ، انتقال ارزی این سیستم می باشد. اگر بخواهید یورویی که در دست دارید انتقال بدهید و بخواهید برای دوستتان که در آمریکا می باشد دلار ارسال کنید ، در ۹۹%  با کارمزد های بالا مواجه می شوید.ولی وایز این مشکل را حل کرده و با ابتکار عمل در ۹۰% مواقع بدون کارمزد این کار را برای شما انجام می دهد.
در انتقال با ترنسفر وایز روی سرعت حساب نکنید. به دلیل موارد امنیتی انتقال با وایز مانند انتقال بانکی شاید تا ۴ روز کاری هم طول بکشد.میزان زمان ارسال و دریافت از این طریق بستگی بسیار زیادی به حساب بانکی و کارت بانکی شما و ارز مورد نظر و کشور مبدا و مقصد دارد. در بیشتر موارد یک انتقال مالی بیش از ۱ روز کاری به طول نخواهد انجامید.

انتقال وجه سوییفت:

سوییفت، روشی ارزان و با امنیت بالا می باشد.در انتقال با سوییفت امنیت خاطر داشته باشید ولی باز هم برای انتقال آنی مناسب نیست ، چونکه بین سه تا پنج روز کاری طول می کشد.


وسترن یونیون / Western Union:

این شرکت دارای حدود پانصد هزار شعبه است که در یکصد و هشتاد و پنج کشور ایجاد شده است. برای کار با وسترن یونیون حتی نیازی به حساب بانکی هم ندارید.در کوتاه ترین زمان به صورت حواله بانکی و یا پول نقد انتقال خود را انجام دهید. البته در کشور هایی که تحریم هستند این امکان وجود ندارد.هزینه کارمزد این شرکت خدماتی برای انتقال های زیر نهصد دلار، چهار و نیم دلار است و برای رقم های بالاتر نه و نیم دلار محاسبه می شود.

 

پایونیر / Payoneer:

زمان کوتاه انتقال و کارمزد کم; این ها مولفه های جذابی هستند که پایونیر در مدت زمان کوتاه بسیار معروف کرده است و از آن رقیبی جدی برای هم ردیفانش ساخته است.
بعد از تایید شدن حساب در این روش ، از طریق  راه های ارسال پست، حساب بانکی و یا کارت اعتباری انتقال صورت می گیرد.پایونیر حتی به دستگاه های ATM هم متصل است و می توانید مانند حساب های بانکی ، کارهای خود را از طریق این دستگاه ها هم با پایونیر انجام دهید.

به جز روش های انتقال وجه ذکر شده، روش های دیگری هم وجود دارند ولی این ها متداول ترین راه ها هستند.

علت های دخیل در مدت زمان انتقال حواله ارزی:

علل مختلفی به جز روش های انتقال در زمان رسیدن مبلغ مورد نظر به حساب مقصد وجود دارد که اگر مشکلی در حساب مبداء یا مقصد وجود نداشته باشد، مدت زمان انتقال به این موارد مرتبط می باشد.

واحد پول:

یورو، پوند، دلار آمریکا و کانادا به دلیل رایج بودن در زمان انتقال ، وقفه ای بوجود نمی آورند ولیکن اگر ارز مورد نظر کمی نادر باشد ، احتمالا مدن زمان افزایش می یابد.

آخر هفته ها و تعطیلات:

اگر انتقال بانکی در ساعات پایانی آخرین روز کاری و یا حتی پنجشنبه انجام شود ، به خاطر انجام پروسه ی زمان بر بانکی ،  روز دوشنبه به حساب مقصد می رسد.اگر زمان انتقال برایتان مهم است ، این مورد بسیار حیاتی می باشد.تنها با تغییر روش پرداخت میتوانید در روز های تعطیل هم جابجایی داشته باشید.

اختلاف زمانی:

اگر میان کشور ارسال کننده ی حواله و کشور دریافت کننده، اختلاف زمانی زیادی وجود دارد، باید انتظار تاخیر در رسیدن حواله را داشته باشید. برای مثال، اگر بانکی در اسپانیا درخواست ارسال حواله به بانکی در کانادا را داشته باشد، باید تا زمان بازگشایی بانک ها در امریکا صبر کند.


زمان تاخیر بانک:

در بعضی از بانک ها برای ارسال حواله ها زمان تاخیر در نظر گرفته شده است.بنابراین هر چه زودتر انتقال خود را انجام دهید ، زودتر به حساب مقصد می نشیند. قبل از انجام تراکنش اگر زمان ارسال برایتان حایز اهمیت است این موارد را با بانک چک کنید.

در موارد استثنا این اتفاق رخ داده است که حواله بعد از ۳ هفته برگشت خورده و به حساب مقصد ننشسته.اگر مشکلی در حساب های طرفین وجود نداشته باشد، تنها عواملی که روی مدت زمان جابجایی تاثیر می گذارند، موارد ذکر شده می باشند.

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *