منظور از معامله فردایی چیست؟ و روند انجام آن به چه صورت است؟

دلار فردایی چیست؟! و روند انجام آن به چه صورت است؟!

دلار فردایی به دلاری گفته می شود که در همان روز معامله شود و فردای آن روز تحویل گرفته شود البته که فروشندگان دلار فردایی معمولا دلاری در اختیار ندارند و این معاملات تنها به صورت صوری انجام می گیرد و در واقع به صورت حدس و گمان نرخ ارز را پیش بینی می کنند و صرفا تفاوت قیمت آن به صورت ریالی در فردای روز معامله تسویه می‌شود 

به طور کلی، معامله فردایی بر اساس قدرت پیش‌بینی تحولات نرخ ارز معمولا طی یک روز مبتنی است و طرف‌‌های معامله با اطمینان از قدرت پیش‌بینی خود وارد توافق مالی می‌شوند.

تعریفی دیگر از معاملات فردایی به این صورت است که در این نوع معامله لزومی ندارد عمل به توافق بین دو طرف شامل تبادل عین کالا، یعنی ارز یا طلا، در برابر پول باشد و اصل این معامله به منزله نوعی شرط‌بندی یا قمار بر سر نوسان نرخ ارز است که همین تعریف هم مبنای ممنوعیت قانونی این نوع معامله را تشکیل داده است. طبق این تعریف، یکی از دو طرف معتقد است که بهای ارز در زمان مشخصی در روز بعد، به میزان مشخصی بالاتر از بهای آن در روز جاری خواهد بود در حالیکه طرف دیگر انتظار دارد نرخ ارز نسبت به امروز به مقدار معینی کمتر شود.

در این معاملات برای تضمین اینکه دو طرف به تعهد خود عمل کنند، گروه‌های خصوصی معاملات فردایی تشکیل شده و دو طرف معامله تضمین‌های لازم مثلا به صورت چک بانکی در اختیار آن قرار می‌دهند تا در زمان مورد نظر، مطالبات دو طرف را تسویه کند.

در فروردین ۱۴۰۱ طبق گفته ی قانون مبارزات با قاچاق دلار فردایی و بازار آن ممنوع اعلام شد با این حال هنوز هم عده ای دلال و افرادی که در خیابان های خاص شهر حضور دارند و در شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارند مشغول به این نوع معامله هستند!

 

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت پی جیب و ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت تبادل ارز پی جیب

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *