آیا نرخ های تبدیل ارز در درخواست های تراکنش پی جیب منصفانه ست؟

همانطور که می‌دانید وظیفه‌ی اصلی پلتفرم پی‌جیب ایجاد بستری امن جهت انجام تراکنش‌های افراد نیازمند به تبدیل ارز است. ماموریت اصلی ما معرفی طرفین (خریدار و فروشنده) به یکدیگر و ایجاد فضایی مناسب و امن و جهت تبادل ارز است. اینکه تبادل با چه نرخی انجام شود در اختیار مجموعه پی‌جیب نیست و فروشنده می‌تواند با مشاهده نرخ ارز در وبسایت‌های دیگر و یا از صرافی ها، عادلانه‌ترین نرخ را تعیین کند. و همچنین خریداران نیز این اختیار عمل را دارند که روی درخواست فروشنده نرخ تبدیل ارز دیگری پیشنهاد دهند.

نرخ تبدیل ارز
اما به چند نکته توجه داشته باشید:
نرخ‌های اعلامی سایت های داخلی و خارجی لزوما نرخ معاله در بازار نمی‌باشد. گاهی پیش آمده است که اگر شما بادیدن نرخ اعلامی سایت‌ها به صرافی‌ها در تهران مراجعه کنید ببینید که خریداری برای شما وجود ندارد، در حالی که افرادی در همان صرافی‌ها حاضر هستند با همان نرخ به شما ارز بفروشند.
طبیعی است که این رفتار بازار از سوی خریداران و فروشندگان در پلتفرم پی جیب نیز اتفاق بیفتد. در واقع نرخ عادلانه و منصفانه فروش ارز در پلتفرم پی‌جیب نرخی است که بتواند پیشنهادی نزدیک به آن دریافت کند. لذا در صورتی که تمایل دارید تبادل ارز شما با سرعت عمل بیشتری در پلتفرم پی‌جیب صورت پذیرد بهتر است نرخ متعادل را برای درخواست خود درج کنید و با توجه به شرایط خود بهترین پیشنهاد را انتخاب کنید.
در پایان باز هم یادآوری می‌کنیم که نرخ‌های تبدیل ارز در درخواست‌های موجود در پلتفرم پی‌جیب فقط و فقط توسط درخواست‌دهنده تعیین می‌شود و پی‌جیب در تعیین نرخ تبدیل ارز کوچکترین دخالتی ندارد.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *