چه راه هایی برای انتقال پول از ایران به خارج وجود دارد؟

بررسی راه های انتقال پول بین ایران و اروپا

سالهاست که ایران با تحریم های سنگین بین المللی دست و پنجه نرم می کند و علاوه بر مشکلات اقتصادی و سیاسی ای که به این خاطر شکل می گیرد، برخی از ساده ترین خواسته های عادی هم برای همه افراد ایرانی دست نیافتنی می شود. یکی از مهم ترین این خواسته ها امکان انتقال پول از/ به ایران است. قطعا همه خانواده هایی که فرزند دانشجو در خارج از ایران دارند یا سرپرست خانواده هایی که در خارج از ایران هستند با این مشکل روبرو شده اند که گاهی ممکن است برای حل این مساله حتی به بن بست برسند یا هزینه های بسیار گزافی را متقبل شوند. در ادامه راه های رایجی را که برای حل این مشکل هست را با هم بررسی می کنیم و مزایا و معایب آنها را عنوان می کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.

 

روش های انتقال پول بین ایران و اروپا

 

کانال های تلگرام 

شما هر چیزی را می توانید در تلگرام پیدا کنید! حتی درخواست انتقال ارز! در تلگرام گروه های زیادی هست که صرفا برای خرید و فروش ارز افراد ایرانی در همه جای دنیا ساخته شده. حتی گاهی در گروه هایی مانند گروه های دانشجویی، مهاجرتی و حتی نیازمندی های یک شهر بخصوص هم انجام می شود. روال کار به این صورت است که خریدار یا فروشنده درخواستشان را در گروه عنوان می کنند (مثلا ۱۰۰۰ یورو خریدارم در برلین) سپس فروشنده ای که قصد انتقال دارد به او پیام شخصی ارسال می کند و با نرخ و شیوه انتقال توافق میکنند (مثلا حضوری یا حواله) و وقتی توافق کردند اول خریدار مبلغ ریالی را به فروشنده واریز می کند و سپس فروشنده انتقال یورویی را به حساب خریدار انجام می دهد یا در محلی که توافق کرده اند مبلغ نقدی را مبادله میکنند. 

مزایای انتقال ارز از طریق گروه های تلگرامی:

  • چون توافق بین ۲ شخص انجام میشه کارمزد نخواهد داشت.
  • ممکن است با سرعت خوبی مشتری برای ارز پیدا شود و درخواست انتقال ارز زود انجام شود.

معایب انتقال ارز از طریق گروه های تلگرامی:

معاملات حضوری بسیار خطرناک است به خصوص برای رقم های بالا. بارها مشاهده شده که افراد با پیشنهاد دادن نرخ های پایین تر از بازار افراد را ملاقات کرده و مبلغ نقدی انها را حتی با استفاده از سلاح سرد یا گرم به سرقت برده اند

در معاملات غیر حضوری هم چنانچه خریدار ریال را واریز کند و فروشنده پول را نپردازد خریدار هیچ اقدام قانونی نمی تواند انجام دهد.اکانت های جعلی زیادی هم برای این قبیل معاملات ساخته شده. 

پیشنهاد میکنیم که حتما  بلاگ پی جیب درباره مبادلات ارزی در تلگرام را مطالعه بفرمایید

 

انتقال حواله ارزی از طریق صرافی ها

راه حل بعدی استفاده از خدمات صرافی هایی است در نقاط مختلف خدمات ارزی ارائه می دهند. معمولا در شهر های بزرگ اروپا، کانادا، آمریکا و استرالیا چندین صرافی وجود دارد که از طریق واسطه هایی که در ایران و خارج از ایران دارند اقدام به انتقال ارز می کنند. 

مزایای انتقال حواله ارزی از طریق صرافی ها:

  • صرافی ها راه حل نسبتا امنی هستند. همین که مجبور به داشتن یک دفتر یا شرکت هستند خیال خیلی از کاربران را راحت می کند.
  • برای انتقال مبالغ بسیار بالا (مانند انتقال پول فروش یک ملک یا کارخانه) هم بسیار مناسب هستند.

معایب انتقال ارز از طریق صرافی ها:

  • صرافی ها کارمزد بسیار بالایی برای انتقال ارز و حواله ارزی می گیرند.
  • نرخ تبادل ارز همیشه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از بازار تفاوت دارد که باعث می شود گزینه به صرفه ای نباشد.
  • انتقال مبالغ پایین که نیاز دانشجویان هست را انجام نمی دهند یا کارمزد بسیار بالا و نامعقولی کسر می کنند.

سایت های خدمات انتقال ارز

حتما پیش آمده در سایت های ایرانی که بازدید می کنید به تبلیغات بنری برخی سایت ها در مورد انتقال ارز، پرداخت هزینه دانشجویی، نقد کردن درآمد ارزی، شارژ حساب های مختلف و … بر بخورید. سایت های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند و خدمات و سرویس های متنوع ارزی هم دارند. 

مزایای روش انتقال پول از طریق سایت های انتقال ارز:

  • سرعت کار در این سایت ها بالاست.
  • چون درخواست های مشابه زیادی دریافت کرده اند، به طور کامل با روند و اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت مورد نظر اشنا هستند.
  • نیازی به مراجعه حضوری به صرافی و یا ملاقات های حضوری نیست و امنیت بالایی دارد و در وقت هم صرفه جویی می شود.
  • معمولا در تمام طول شبانه روز امکان انتقال ارزی از طریق این سایت ها وجود دارد.
  • معمولا به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز پشتیبانی دارند.

معایب روش انتقال پول از طریق سایت های انتقال ارز:

  • گاها کارمزد بسیار بالایی از مشتریان کسر می کنند و نرخ تبدیل گاها متفاوت از نرخ بازار می باشد.

انتقال ارزی به وسیله ارز دیجیتال

قطعا یکی از پدیده های دنیای مالی در ۱۰ سال اخیر ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال هیچ محدودیت در مورد حجم تراکنش، مالیات، حساب مبدا و مقصد، کشور، شخص ارسال یا دریافت کننده  و … ندارد. ارز دیجیتال به هیچ کشور یا دولتی وابسته نیست. شما می توانید به راحتی با دانلود اپلیکیشن مربوطه (مثل Trust wallet یا Coinomi) (اینا لینک بشن به سایت تراست ولت و کوینومی)  یک کیف پول دیجیتال برای خود بسازید و به دریافت یا ارسال ارز مربوطه اقدام کنید. شما حتی میتونین در پی جیب نسبت به خرید و فروش تتر (یک ارز دیجیتال که همیشه معادل ۱ دلار آمریکا هست) اقدام کنید که از نوسانات بازار هم جلوگیری کنید. شما میتونین از طریق سایت های ایرانی ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و یا ارز خودتون رو تبدیل کنید. ضمن اینکه میتونین از صرافی خارجی مثل binance و coinex هم استفاده کنید، البته این سایت ها برای کاربران ایرانی محدودیت هایی برای احراز هویت دارند

مزایای انتقال ارزی به وسیله ارز دیجیتال:

  • سرعت بسیار بالا! معمولا انتقال ارزهای دیجیتال چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد.
  • سهولت در دسترسی؛ با یک اپ ساده روی گوشیتون میتونین به راحتی هر مبلغی و به هر جایی انتقال بدید!

معایب انتقال ارزی به وسیله ارز دیجیتال:

  • همیشه ریسک انتقال ارز دیجیتال، نوسانات نرخ آنها می باشد. ممکنه با رخ دادن اتفاقاتی طی چند دقیقه یک ارز ۱۰۰۰ درصد رشد یا افت کند.
  • نوسانات نرخ دلار هم روی قیمت انواع ارزهای دیجیتال تاثیر میگزارد، نوعی ریسک این کار چند برابر دلار است.
  • چنانچه اشتباهی در آدرس یا مبلغ رخ دهد به هیچ وجه برگشت پذیر نیست.

و در انتها، پی جیب!

قطعا این روش آخر به طور کامل معرف حضورتان هست! شما در پی جیب می توانید برای انتقال پول از ایران به اروپا درخواست خرید ارز و برای ارسال پول از اروپا به ایران درخواست فروش ارز ثبت کنید. تمامی کاربران در سایت پی جیب احراز هویت چند مرحله ای می شوند و فقط تراکنش ارزی شخصی در پی جیب صورت می گیرد. نرخ ارز به صورت توافقی بین طرفین (خریدار و فروشنده) هست که معمولا نزدیک به نرخ بازار انجام می شود. کارمزد هم بین ۱ تا ۳ درصد متغیر می باشد که به صورت پلکانی با توجه به حجم تراکنش محاسبه می شود. تا کنون حدود ۵ سال از فعالیت پی جیب می گذرد و در این مدت نزدیک به ۵۰۰۰ کاربر به خانواده پی جیب اضافه شده اند که افتخار داشته ایم در بیش از N تراکنش به این عزیزان خدمات انتقال ارزی ارائه دهیم. قطعا کاستی هایی هم وجود دارد اما همیشه سعی بر بهبود آن داریم.

مزایا و معایب پی جیب؟

شما بگویید!

 

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت و ثبت نام  روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت تبادل ارز پی جیب

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *