چگونگی انتقال ارز از طریق وسترن یونیون در پلتفرم پی جیب

انتقال ارز از طریق وسترن یونیون

یکی از راه های پرداخت آنی در خارج از ایران ، انتقال پول از طریق شرکت انتقال ارز بین المللی وسترن یونیون است. وسترن یونیون، علاوه بر تراکنش فرد به فرد، خدمات گوناگونی نظیر حواله پستی پول، پرداخت های تجاری و خدمات اقتصادی را به مشتریان خود ارایه می دهد. با توجه به عملکرد این سیستم، از وسترن یونیون در سال های گذشته به عنوان بهترین سرویس  انتقال پول به خارج از کشور یاد می شود. این شرکت یکی از معتبرترین راه های انتقال پول می باشد. در این بلاگ قصد داریم تا شما را با روش کار با وسترن یونیون، با جزییات آشنا کنیم.

وسترن یونیون

 

وسترن یونیون در بسیاری  از کشورهای دنیا شعبه دارد و سیستم انتقال پول از طریق این پلتفرم، به صورت نقدی می باشد؛ به این صورت که شخص با یک مدرک معتبر شناسایی ( غیر از پاسپورت ایران ) به یکی از شعب وسترن یونیون مراجعه می کند. در مرحله ی بعد باید نام و نام خانوادگی شخص گیرنده، نوع ارز و کشورش را مشخص کند. بعد از آن نوبت به پرداخت نقدی مبلغ مورد نظر به متصدی شعبه می شود.

بعد از انجام مراحل ذکر شده، کارگزار وسترن یونیون به عنوان کد پیگیری تراکنش، یک کد ده رقمی (کد MTCN) را در اختیار شما می گذارد. در همان لحظه اگر این کد را برای شخص گیرنده ارسال کنید، ایشان می تواند با مراجعه به یکی از شعبات وسترن یونیون و دادن کد ده رقمی و کارت شناسایی به کارگزار شعبه، پول خود را به صورت نقدی در کمتر از پک دقیقه دریافت کند، اما چیزی که برای بعضی ها جذابیت وسترن یونیون را نسبت به بقیه ی پرداخت های آنی کمتر می کند، به جز پرداخت نقدی که در شرایط مختلف شاید به عنوان مزیت هم محسوب شود، کارمزد دریافتی بالای وسترن یونیون برای خدماتش به مشتری است، البته کارمزد بستگی به مبلغ و کشور مقصد هم دارد.

 

وسترن یونیون

سوالات متداول راجع به وسترن یونیون:

آیا می شود حواله ی وسترن یونیون را در ایران هم دریافت کرد؟

به دلیل وابستگی های وسترن یونیون به کشورهای اروپایی و آمریکا و تحریم های متعدد علیه ایران توسط این کشورها، هیچ نمایندگی یا شعبه ای که از طریق آن بشود حواله از وسترن یونیون دریافت کرد، در داخل ایران وجود ندارد.

آیا می شود در وسترن یونیون ارز را چنج کرد؟

شما نمی توانید به صورت دلخواه، ارز پرداختی خود را برای گیرنده چنج کنید. اگر مثلا شما از داخل اتحادیه ی اروپا برای آمریکا بخواهید پول ارسال کنید، به جز دلار هیچ  ارز دیگری به شخص گیرنده از طرف وسترن یونیون پرداخت نمی شود چون ارز رایج در امریکا دلار است.

کد MTCN چیست؟

کد ده رقمی که بعد از انتقال پول به فرستنده داده می شود تا در اختیار گیرنده برای دریافت مبلغ مورد نظر بگذارد، MTCN نام دارد.

سقف انتقال در وسترن یونیون چقدر می باشد؟

سقف انتقال در این سیستم انتقال ، ۷۵۰۰ واحد ارزی می باشد.

تفاوت حواله ی ارزی در وسترن یونیون با حواله ی بانکی چیست؟

شما از طریق وسترن یونیون می توانید بدون داشتن حساب بانکی حواله بزنید یا دریافت کنید.

* تمامی شعبات وسترن یونیون مانند بانک های معمولی در روزهای شنبه و یکشنبه (weekend)، تعطیل می باشند  و خدماتی ارایه نمی دهند.

چطور در پی جیب از طریق وسترن یونیون انتقال پول انجام دهیم؟

اگر حساب بانکی ندارید و یا قصد انتقال پول نقد یا حواله ی بانکی از طریق سیستم وسترن یونیون را دارید، شما می توانید داخل درخواست های خرید و فروش خود در قسمت توضیحات، نام وسترن یونیون را ثبت کنید تا انتقال به روش دلخواه شما صورت بگیرد.

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت پی جیب و ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت تبادل ارز پی جیب

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *