Virtual Card یا کارت مجازی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


Virtual Card (کارت مجازی)

در دنیای امروز استفاده از کارت های بانکی رایج تر از پول نقد می باشد و باعث بالا رفتن امنیت در جابجایی پول شده است.هرچه که به جلوتر می رویم استفاده از پول نقد در زندگی مان کم رنگ تر می شود  و مزایای جایگزینی کارت های اعتباری بانکی به جای آنها بیشتر به چشم می آید. با افزایش کاربران بانکی و پیشرفت علم اقتصادی در بانک ها و همینطور شناخت دقیق تر نیاز افراد مختلف، کارت های اعتباری به انواع مختلفی تقسیم شدند؛ با تمامی این کارت ها شما می توانید تجربه خرید کالا، خدمات و انتقال وجه و … را داشته باشید ولی در یک سری موارد با هم متفاوت هستند.

  • کارت های پیش پرداخت (Pre-paid card)

  • دبیت کارت (Debit card)

  • کردیت کارت (Credit card)

سه مورد از انواع کارت های اعتباری رایج هستند و البته نوع دیگری هم  به اسم Virtual card کارت مجازی جزو جدیدترین کارت های موجود برای بهره بردن از خدمات بانک هایی که از سیاست بانکداری مجازی استفاده می کنند، می باشد.

Virtual card چیست؟

کارت اعتباری مجازی یا همان Virtual credit card

وجود فیزیکی ندارد ولی در نوع استفاده برای خرید های اینترنتی و یا جابجایی و انتقال پول تفاوتی با کارت های فیزیکی ندارد و می توانید با داشتن اطلاعات کارت مجازی خود مانند دیگر کارت های اعتباری از خدمات پرداخت آن استفاده کنید.

کارت های مجازی نیازی به حساب پشتیبان ندارند و می توانید آن ها هر وقت که نیاز داشتید شارژ کنید و نیز می توانید در هر زمان از شبانه روز به پنل خود برای چک کردن حسابتان دسترسی داشته باشید.

برخی از مزایا و معایب کارت های اعتباری مجازی:

  • بعضی از کارت های مجازی، فقط امکان یک بار شارژ را دارند و به نوعی می توان گفت یکبار مصرف هستند. این نوع کارت ها بعد از ۴۸ ساعت منقضی می شوند و شما می توانید از کارتی با اطلاعات جدید استفاده کنید.
  • بسیاری از دستگاه های کارتخوان در فروشگاه ها از کارت های مجازی پشتیبانی نمی کنند و شما فقط می توانید با کارت های فیزیکی خرید خود را انجام دهید
  • ثبت سفارش کارت و دریافت آن در کمتر از چند دقیقه امکان پذیر است و هزینه گرفتن آن هم نسبت به کارت های فیزیکی ارزان تر است.
  • در بعضی از دستگاه های خودپرداز امکان استفاده از کارت های مجازی هم فعال شده ولی شاید نتوانید از تمام خودپردازها همه  استفاده ها را که از کارت اعتباری مجازی بکنید.

امنیت کارت های اعتباری مجازی:

در درگاه های آنلاین وقتی شما قصد خرید با کارت های فیزیکی خودتان را دارید اطلاعات را می توانید برای خرید راحت تر و سریع تر در دفعه های آینده درون سایت ذخیره کنید. این کار شما باعث می شود تا خطر هک شدن حسابتان از طرف هکرها افزایش پیدا کند؛ ولی با استفاده از کارت های اعتباری مجازی شما می توانید خیال خودتان را از شر این موضوع راحت کنید. کارت های مجازی در هر بار استفاده برای پرداخت ، توکن جدیدی را برای درگاه پرداخت تعریف می کنند و امنیت بالاتری نسبت به کارت های اعتباری فیزیکی از این حیث دارند. همچنین داده های کارت بانکی فیزیکی شما (شماره کارت ، تاریخ انقضا ،Cvv2 و …) روی آن هک شده و در دسترس بسیاری از افراد در طول شبانه روز می باش ولی در کارت های مجازی این اطلاعات با امنیت بیشتری محافظت می شوند.

در کل می توانیم با داشتن کارت مجازی، استفاده از کارت فیزیکی را در زندگی خود کمرنگ تر کنیم ولی در حال حاضر به هیچ عنوان نمی شود  فقط به کارت های مجازی بسنده کرد و در کنار آن باید یک کارت فیزیکی برای خرید در برخی شرایط داشته باشید.

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *