همه چیز درباره Airbnb!

تاریخچه Airbnb 

همه چیز از آنجا شروع می شود که در سال ۲۰۰۷ دو جوان دانشجو با نام های برایان چسکی و جویی گبیا که با یکدیگر هم خانه بودند، از پس خرج اجاره خانه شان برنمی آیند و به این فکر می افتند که یک تشک بادی بخرند تا بتوانند با اجاره دادن گوشه ای از خانه خود پول اجاره ماهانه را به دست آورند. بعد از مدتی آنها این کار را تکرار کردند و حتی صبح ها با صبحانه های بسته بندی شده به عنوان مهم ترین وعده روز از مهمانان خود پذیرایی می کردند که باعث رضایت بیشتر مشتری هایشان می شد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی که درآمد خوبی از طریق کرایه دادن همان تشک بادی به دست می آورند، ایده خودشان را با یکی از هم دانشگاهی هایشان که اتفاقا طراح سایت هم بود، در میان می گذارند. کم کم بذر یک بیزینس بزرگ کاشته می شود و سرانجام در سال ۲۰۰۹ وب سایت Airbnb که مخفف Air bed and breakfast می باشد افتتاح شد.

 

همه چیز درباره airbnb

 

Airbnb چیست؟

Marketplace یا بازار آنلاین Airbnb ، یکی از شناخته شده ترین و گسترده ترین خدمات دهنده ها در سراسر جهان می باشد. شاید در نگاه اول اقامت در خانه یک فرد غریبه برای شما عجیب و سخت باشد اما کافی است کمی با مزایای این روش اقامت در کشورها و شهرهای مختلف آشنا شوید. Airbnb در بیش از ۲۲۰ کشور و تقریبا ۱۰۰/۰۰۰ شهر فعالیت دارد و نزدیک ۶ میلیون ملک مختلف در این سایت ثبت شده است. شما می توانید با فیلتر کردن روی محدودیت هزینه، متراژ، مکان دقیق و … به دنبال نزدیکترین مکان مطابق با سلیقه تان باشید.

استفاده از این وب سایت را می توان به عنوان بهترین جایگزین برای هتل ها و پانسیون ها دانست؛ با پولی که برای یک اتاق هتل می پردازید می توانید یک خانه ، قصر یا اتوبوس را اجاره کنید! بله درست خواندید، اتوبوس؛ در Airbnb شکل های مختلفی از اقامتگاه ها را مشاهده می کنید که اگر از شکل و مدل آنها شگفت زده نشوید، حتما از قیمت آنها تعجب می کنید. جدا از صرفه اقتصادی، دلیل دیگر محبوبیت این بازار آنلاین برای خیلی از مسافرها، معاشرت با مردم منطقه ای که به آن سفر می کنند، می باشد.

 

ساز و کار Airbnb

ثبت نام داخل وب سایت و ثبت آگهی کاملا رایگان است و تنها بعد از اجاره باید به Airbnb کارمزد پرداخت کنید. این کارمزد برای میزبان ۳ درصد و برای مهمانان بین ۶ تا ۱۲ متغیر است. اهراز هویت سختگیرانه هم می تواند یک از نکات مثبت در جهت امنیت Airbnb به حساب آید. قیمت محل های اقامت با توجه به خصوصیات مختلفی که هر مکان دارد، مانند استخر،بالکن، حیاط، لباسشویی و… قیمت های متفاوتی دارد. یکی دیگر از امکانات این بازار آنلاین دیدن امتیاز های قبلی میزبانان می باشد؛ شما می توانید از میزبان هایی با نمره پایین دوری کنید و از تجارب مسافران قبلی استفاده کنید و با ثبت امتیاز برای میزبان خودتان به بقیه برای انتخاب بهتر کمک کنید.
تازگیها به دلیل اشتیاق بیشتر مسافران به این سرویس نسبت به هتل ها و کاروانسراها، در برخی از کشورها مانند ترکیه محدودیت های خاصی برای میزبانان تصویب شده تا صنعت هتلداری ضرر بیشتری نکند. به هر حال از جوانب مختلفی، نفع مسافران در استفاده از Airbnb می باشد؛ انتخاب شما کدام است؟

بسیاری از کاربران پلتفرم انتقال ارز پی جیب دانشجویانی هستند که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارند و احتمالا یکی از گزینه های آنها برای اقامت موقت همین Airbnb باشد البته اخیرا به دلیل بعضی از سیاست های این کمپانی کمی از محبوبیتش کم شده اما همچنان گزینه روی میز حساب می شود!

 

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در موارد مربوط ه انتقال ارزی هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *