سرویس انتقال وجه پی پال (Paypal)

کارمزد انتقال ارز از طریق حساب پی پال

پی پال چیست؟

پی پال، به عنوان یکی از بزرگترین و سریعترین سیستم های انتقال مالی در دنیا شناخته می شود که بیش از ۲۴۴ میلیون کاربر دارد که روز به روز به تعداد آنها اضافه می شود. شما میتوانید با استفاده از این روش انتقال، تنها در چند دقیقه مبلغ مورد نظر خود را جابجا کنید. برای انتقال پول ازطریق پی پال، در مواردی شما باید کارمزدی پرداخت کنید تا بتوانید از خدمات بهره مند شوید؛ با توجه به این موضوع، نیاز است تا اطلاعاتی را راجع به پی پال بدانیم تا در کار با این پلتفرم، به مشکل نخوریم.

 

  • حساب شخصی و تجاری در پی پال:

در ابتدا شما دو انتخاب دارید؛ حساب شخصی (Personal) یا بیزنسی

اگر صاحب کسب و کار هستید و از این حساب پی پال به عنوان حساب کاری میخواهید استفاده کنید، گزینه بیزینسی انتخاب خوبی می باشد که امکانات متفاوتی نسبت به حساب شخصی به شما می دهد.

برای استفاده معمول روزمره اما حساب شخصی یا Personal کافی است تا بتوانید در سریع ترین حالت ممکن مبلغ مورد نظر خود را جابجا کنید.

  • برای افتتاح حساب پی پال نیاز به پرداخت مبلغ مشخصی می باشد؟

برعکس بسیاری از پلتفرم های انتقال ارز که برای افتتاح حساب از کاربر، یک مبلغی را دریافت می کنند، پی پال به شما اجازه می دهد تا به طور رایگان در این بانک مجازی، حساب داشته باشید.

  • چرا پی پال کارمزد دریافت می کند؟

پی پال یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک شخصی است که به هیچ دولت و نهادی وابسته نیست. این کارمزدها برای حقوق کارمندان پی پال و ارائه خدمات بهتر و پیشرفته تر به کاربران می باشد.

  • نحوه محاسبه کارمزد پی پال:

محاسبه کارمزد پی پال به موارد مختلفی مرتبط می باشد؛ به همین دلیل شما باید با توجه به نیازتان و مقداری که می خواهید جابجا کنید حساس باشید. یکی از آسان ترین راه ها برای محاسبه کارمزد پی پال در شرایط مختلف استفاده از سایت salecalc می باشد. شما می توانید در داخل این سایت کارمزدی که باید پرداخت کنید را حساب کنید و این را بسنجید که انتقال با پی پال به صرفه است یا خیر.

  • عوامل موثر بر کارمزد پی پال:

مواردی هستند که در مقدار کارمزدی که شما برای هر تراکنش در پی پال پرداخت می کنید، بسیار موثرند. یکی از این موارد ارز و کشور مبداء و مقصد می باشد؛ این که حساب مقابل تجاری باشد یا شخصی هم از موارد دیگر تعیین کننده مقدار کارمزد است. مورد دیگری که بسیار مهم است، مقدار تراکنش می باشد که در بازه های مختلف کارمزد آن در پی پال متفاوت می باشد.

  • کارمزد پی پال برای ارسال و دریافت در حساب شخصی:

اگر شما در آمریکا باشید برای ارسال وجه باید ۲.۹% از مبلغ کل به علاوه ۳۰ سنت باید پرداخت کنید. این مقدار بین ۰.۳% تا ۳.۹% با توجه به نوع و مقدار ارز متغیر است؛ اما اگر بخواهید پرداختتان را از طریق دبیت کارت یا  کردیت کارت انجام دهید، این کارمزد افزایش می یابد و بین ۲.۹% تا ۷.۴% متغیر است. اگر شما گیرنده پول هستید، در حالت عادی نباید کارمزدی پرداخت کنید؛ ولی گاها شخص فرستنده، مبلغ کارمزد را به پای دریافت کننده وجه می گذارد که در این مورد برای شما اعلانی می آید که آیا می خواهید با پرداخت کارمزد مبلغ را در داخل حساب پی پال خود دریافت کنید یا خیر؛ اگر قبول کنید که کارمزد از شما کم می شود و مبلغ هم به حسابتان می نشیند، ولی در غیر این صورت و با رد درخواست پرداخت کارمزد، پولی که فرستنده ارسال کرده است به حساب او برمی گردد.

  • کارمزد پی پال برای خرید و فروش کالا:

خرید: بسیاری از کاربران برای خریدهای اینترنتی و پرداخت های آنلاین از سرویس پی پال استفاده می کنند؛ اگر ارز مبداء با ارز حساب مقصد یکی نباشد ، برای تبدیل آن باید از طرف خریدار کارمزد پرداخت شود؛ ولی در غیر این صورت شما برای خرید یک کالا ی واریز آنلاین هیچ مبلغی را پرداخت نمی کنید.

فروش: اما اگر فروشنده هستید و می خواهید تا خریداران به حساب بیزینسی پی پال شما برای خرید سرویس یا کالایی واریزی داشته باشند، باید کارمزدی را به پی پال پرداخت کنید که در کشورهای مختلف، متغیر می باشد.

قابلیت جذابی که می توان به آن اشاره کرد پشتیبانی پی پال از ۲۵ ارز مختلف می باشد که این امکان را به فروشندگان و خریداران می دهد تا بتوانند خرید و فروش بین المللی داشته باشند.

 

  • کارمزد پی پال برای برداشت پول:

اگر بخواهید پولی را از حسابتان برداشت کنید و به حساب بانکی خود انتقال دهید، این عمل شامل کارمزد نمی شود؛ مگر اینکه شما بخواهید مبلغ مورد نظرتان را به عنوان چک دریافت کنید که ۱.۵ دلار کارمزد دارد.

  • کارمزد پی پال برای پرداخت های بین المللی:

اگر ارز هر دو طرف حساب یکی باشد ، کارمزدی برای ارسال پول به سایر واحدهای ارزی دریافت نمی شود ولی اگر بخواهید این اتفاق رخ دهد، بسته به نوع ارز مورد نظر شما پورسانت های مختلفی از طرف پی پال دریافت می شود.

 

paypal

 

  • چگونه کارمزد پی پال را کاهش دهیم؟

بسیاری از کاربران به دنبال سرعت انتقال وجه از طریق پی پال هستند ولی به دلیل کارمزدهای نسبتا بالا قید این روش را می زنند. یکی از راه های متداول برای انتقال با کارمزد پایین تر، استفاده از گزینه Family & Friends است. البته که از این ویژگی در پرداخت های تجاری نمی توانید استفاده کنید ولی برای پرداخت به حساب شخصی پیشنهاد می شود.

  • سقف تراکنش در پی پال:

معمولا در پی پال این مورد با توجه به نظرات و بازخوردهای کاربران مختلف ، بسیار دستخوش تغییرات می شود. در حال حاضر این عدد بین ۷ تا ۱۰ هزار یورو متغیر می باشد؛ البته در آینده احتمال تغییر این مورد هست.

اگر قصد انتقال مبالغ بالاتری را دارید بهتر است تا پلتفرمی غیر از پی پال را برای جابجایی انتخاب کنید.

  • کارمزد رقبای پی پال:

رقبای پی پال تمرکز خود را به شدت به سمت کاهش کارمزد شان نسبت به این پلتفرم بردند و خیلی از هم رده های پی پال کارمزد پایین تری دریافت می کنند.

البته به علت گستردگی خدمات و کمپانی های پذیرنده پی پال ، کنار زدنش از سکوهای بالای پلتفرم های تبادل ارز برای رقیبان کاری بسیار دشوار می باشد.

لازم به ذکر است که تفاوت کارمزدی که پی پال دریافت می کند نسبت به رقبا اختلاف آنچنانی ندارد و در قبال این به کاربران خود اعتماد را هدیه داده است.

 

  • آیا انتقال با پی پال  مقرون به صرفه است؟

با توجه به صرفه جویی بسیار در وقت شما و همینطور طرف مقابلتان، پی پال یکی از بهترین انتخاب ها برای جابجایی پول می باشد. باید به این موضوع دقت کنید که برای انتقال مبالغ بالای ۱۰ هزار یورو بهتر است از روش های دیگر انتقال پول استفاده کنید.

کارمزدی که پی پال دریافت می کند را به حساب ایجاد امنیت، پشتیبانی قوی و همینطور جابجایی مبلغ مورد نظر شما در کوتاه ترین زمان ممکن بگذارید.

در این بلاگ پی جیب راجع به تمام جزئیات کارمزد های مختلف پی پال صحبت کردیم. حالا برای استفاده از این سیستم انتقال، با توجه به نیاز خودتان تصمیم مناسب برای استفاده یا عدم استفاده از این پلتفرم را بگیرید.

همکاران ما در پلتفرم انتقال ارز پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در موارد مربوط ه انتقال ارزی هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید.

برای ورود به سایت پی جیب و ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

سایت تبادل ارز پی جیب

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *