چگونه در کانال های فیس بوکی و تلگرامی کلاه برداری در انتقال ارز انجام می شود!؟

کلاهبرداران چگونه در گروه های تلگرام و یا فیسبوک تبادل ارز اقدام به دزدی در فرآیند انتقال ارز می کنند؟

انتقال ارز و یا جابجایی پول به ایران و بالعکس از گذشته امری سخت و پر استرس برای ایرانیان ساکن کشور های دیگر بوده است. این نیاز با اهدافی چون ارسال پول برای خانواده، تامین مالی دانشجویان خارج کشور و یا سرمایه گذاری در کشور دیگر، همیشه با چالش همراه بوده، که با توجه به عدم ارتباط سیاسی، اقتصادی و بین بانکی ایران و کشورهای دیگر به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، ارتباطی واضح و اصولی وجود نداشته است.
اکثر بانک های دنیا یا دارای شعب در دیگر کشور ها هستند و یا ارتباط مالی مستقیم و مطمئنی میانشان وجود دارد که ایران از این روش تقریبا به طور کامل محروم می باشد و این موضوع باعث ضرر بسیاری از هموطنان ایرانی در سراسر دنیا شده است.

آیا گروه های تلگرامی روش مناسبی برای تبادل ارز هستند؟!

در حال حاضر هیچ راه قانونی برای انجام این تبادلات ارزی، بین ایران و کشورهای دیگر وجود ندارد و هیچ شرکتی دارای مجوز کامل و قانونی برای انجام این کار نیست، که مورد تایید مراجع داخلی و یا خارجی باشد. از این رو تاسیس و تشکیل گروه های تلگرامی و فیسبوکی ایرانیان ساکن خارج از کشور به عنوان راه حلی برای این مشکل اجتناب ناپذیر بوده است.
گروه های تلگرامی راه حل مناسبی برای این تبادلات ارزی هستند، زیرا طرفین با قیمتی توافقی بدون پرداخت کارمزد تبادلات ارزی خود را انجام می دهند که خود به تنهایی مزیت خوبی محسوب می شود. اما حلقه گم شده این تبادلات، اطمینان و اعتماد به طرفین و عدم وجود ابزارهایی محدود کننده برای شناسایی دقیق و احراز هویت طرفین در تلگرام می باشد، که به مرور زمان این نقصان برای برخی از سودجویان فضایی را برای کلاهبرداری و سوءاستفاده در این گروه ها فراهم آورده است.
در نتیجه هر روز در این گروه ها شاهد هستیم که عده ایی را به درست و یا غلط به عنوان کلاهبردار معرفی می کنند در حالی که صحت این پیام ها اصلا قابل بررسی نیست.
با توجه به اینکه شکل گیری این گروه ها در ابتدا با هدف رفع مشکل ایرانیان مقیم خارج از کشور صورت گرفته است، گروه ها و کانال های فعال زیادی برای کشورهای مختلف وجود دارند که کمترین میزان کلاهبرداری در آنها رخ داده، و ادمین های آنها بسیار صادقانه، همواره کمک به هموطنان را اولویت کار خود قرار می دهند.

در ادامه ی این مطلب ما مواردی را توضیح می دهیم که متاسفانه از حسن نیت افراد فوق سوءاستفاده شده و اعتمادی که سالیان سال برپایه ی کمک به همنوع ایجاد شده است را خدشه دار کرده است.
هدف از ایجاد این مقاله شفاف سازی راه های امن تبادل ارز است، به خصوص برای کسانی که دچار تردید برای انتخاب چرخه مطمئن و مقرون به صرفه برای تبادل ارز با ایران هستند.
در گروه های نامعتبر تلگرامی و فیسبوکی کلاهبرداری های زیادی با روش های مختلف اتفاق می افتد. ما با استناد به تصاویری که از مکالمات داخل این گروه ها به دستمان رسیده برخی ازاین روش های کلاهبرداری را شرح داده ایم.

 

کلاهبرداری تبادل ارز در کانال های تلگرامی

 

کلاهبرداری در گروه های تلگرامی تبادل ارز چگونه اتفاق می افتد؟

  1. شخص کلاهبردار پس از توافق با فردی در گروه تلگرام یا فیسبوک بر سر نرخ تبادل ارز، با قیمتی گاها مناسب، در هنگام انجام معامله پس از واریز ارز و یا ریال نسبت به بلاک کردن اکانت تلگرام طرف مقابل اقدام می کند و یا اکانت خود را حذف نموده و به تعهد خود عمل نمی کند.
  2. شخص کلاهبردار چندین جابجایی ارز در گروه های تلگرامی به صورت سالم و درست انجام می دهد و پس از جلب اعتماد و رضایت طعمه های خود، در جابجایی و یا تبادل سوم و یا چهارم با حجمی بالاتر کلاهبرداری می کند و باز اکانت خود را در تلگرام حذف می نماید.
  3. شخص کلاه بردار از عکس و اطلاعات شخصی کاربرانی که مورد اعتماد هستند و در داخل گروه فعالیت خوبی دارند سوءاستفاده کرده و به مقاصد خود می رسد.
  4. این مورد متاسفانه اوج ضعف و درماندگی کاربران این گروه ها، در احقاق حق خود در تبادل ارز می باشد.
    عده ای سودجو با هماهنگی یکدیگر نسبت به تاسیس گروه تلگرامی تبادل ارز اقدام می کنند و عضوگیری در گروه را به روش های مختلف انجام می دهند. نکته جالب اینجاست که در توضیحات گروه این موضوع مطرح شده است که ادمین ها و گروه هیچ مسئولیتی در قبال معاملات داخل گروه ندارند. پس از عضو گیری، کلاهبردارانی که با ادمین گروه هماهنگ هستند با ساختن اکانت های جعلی تلگرامی نسبت به دزدی اقدام نموده و پس از اعتراض مالباخته، ادمین های گروه خود را در نقش ناجی گروه معرفی کرده و اطلاعات اکانت جعلی را بازنشر می کنند، و اعضا گروه و مالباخته ی درمانده را محکوم به عدم توجه به توصیه ها و موارد ایمنی می نمایند. در آخر اکانت جعلی کلاهبردار از گروه حذف می شود.
    و چند روز بعد طعمه ای دیگر…

جالب تر اینجاست که در این روش کلاهبرداری که متاسفانه امروزه تعداد آنها در حال افزایش است، خود ادمین های گروه حتی عکس در اکانت تلگرام خود ندارند و حاضر نیستند هیچ اطلاعاتی از هویت خود به دیگران بدهند، در صورتی که احراز هویت طرفین را از موارد اصلی ایمنی انجام تبادل ارز می دانند و دریافت اطلاعات هویتی توسط سایت های مختلف را محکوم می کنند.
در جریان درگیری های داخل گروه پس از انجام دزدی، همیشه چندین اکانت بدون هویت و بدون عکس در نقش حامیان ادمین هستند و در هر وضعیتی در حال مدح و ستایش ادمین برای زحماتش هستند. تمامی پیام های اعتراضی و آنچه که ادمین ها به مزاجشان خوش نمی آید در گروه حذف می شوند و اگر شخص معترض، اقدام به تکرار و نشر آنها در گروه کند، ادمین به راحتی او را به عنوان کلاهبردار معرفی کرده و عکس و اطلاعات شخصی او و حتی افراد خانواده اش را بدون هیچ ترسی نشر می دهد و حتی در مواردی مالباخته، کلاهبردار معرفی می شود.

 

کلاهبرداری تبادل ارز در کانال های تلگرامی

 

 

نکته قابل تامل این است که اکثر ادمین های گروه های نامعتبر تلگرامی ادعا دارند که هیچ درآمدی از این گروه ها ندارند و فقط جهت کمک و جلب رضایت هموطنان خود این کار را انجام می دهند و گاها از زندگی شخصی خود بازمانده و تا پاسی از شب در حال رفع مشکلات پیش آمده در گروه هستند؛ سایر راه های انتقال ارز را محکوم کرده و فقط حلقه ی ارتباطی خود را معتبر می دانند. این در حالی است که در گروه های معتبر همواره ادمین های مسئولیت پذیر سعی دارند کاربران خود را راهنمایی کرده و هیچ گاه از کمک رسانی دریغ نمی کنند، راه های مطمئن را به کاربران معرفی می کنند و همکاری همه جانبه ای با کسانی که برای تبادل ارز به ایران نیاز به کمک دارند، انجام می دهند.

در مجموع می توان نتیجه گرفت این نوع تبادلات ارزی حضوری با وجود خطراتش می تواند به نوعی برای افراد مناسب باشد، چرا که کارمزدی توسط طرفین پرداخت نمی شود و به صورت مستقیم بدون واسطه تبادل صورت می گیرد.

اگر و فقط اگر از طرف مقابل مطمئن باشید، او را بشناسید و در شهر شما سکونت داشته باشد!

 

کلاهیرداری تبادل ارز در گروه های تلگرامی

 

 

 

 

پی جیب؛ راه حلی مناسب و امن برای تبادل ارزی

 

ما در مجموعه پی جیب با درک این نیاز و تحلیل مشکلات موجود در تبادلات ارزی، با ایجاد مدلی امن و مرحله به مرحله بیش از ۲ سال و ۱۰ ماه است که تبادلات ارزی بین ایران و عمدتا کشورهای اروپایی را تسهیل نموده ایم و توانسته ایم به ۳۶۸۰ نفر کاربر فعال که در ایران و یا در خارج از ایران ساکن هستند خدمات ارائه کنیم. تا به حال ۳۱۵۰ تراکنش موفق در پلتفرم ما انجام شده است. نتیجه رضایت کاربران از پی جیب معرفی آن به دیگران است و مفتخریم که تاکنون ریالی از پول هموطنان عزیزمان در پلتفرم پی جیب مورد تعرض قرار نگرفته است و امکان کلاهبرداری را در این پلتفرم از افراد سودجو سلب کرده ایم.

به این ترتیب گاها همان کلاهبرداران گروه های تلگرامی در سایت پی جیب هم ثبت نام می کنند اما به دلیل مکانیزم مرحله به مرحله، امن و شفاف پی جیب نمی توانند به مقاصد شوم خود برسند. یکی از مراحلی که افراد کلاهبردار را برای پیشبرد اهدافشان ناکام می گذارد، مرحله احراز هویت برای ثبت نام در پلتفرم پی جیب است.
مطالب ذکر شده صرفا چکیده ای از مشاهدات عینی و پیام های کاربران پی جیب پس از نظرسنجی های متعدد و مصاحبه های مختلف می باشند. مقصود از بیان این موارد ، اتهام به شخص یا گروه خاصی نمی باشد، و ممکن است موجب ناراحتی افراد سودجو شود و در صدد تشویش اذهان عمومی بر علیه پلتفرم پی جیب برآیند، با این حال ما اطلاع رسانی به هموطنان را وظیفه خود می دانیم.
همکاران ما در مجموعه پی جیب همواره آرزومندند که تبادلات ارزی هموطنان ، فارغ از روش انتخابی آنها، موفقیت آمیز، امن و ساده انجام گیرد. ما از هرگونه روش تبادل ارز با ایران، مادامی که مطمئن و صادقانه باشد حمایت می کنیم.
برای پرسش و پاسخ و آگاهی از روند تبادل ارز در هرکجای دنیا که هستید، حتی بدون ثبت نام در پلتفرم پی جیب، می توانید از پشتیبانی ما بهره مند شوید.

 

همکاران ما در پلتفرم پی جیب آماده ارائه هرگونه مشاوره در این موارد هستند شما می توانید با ارتباط از طریق شماره های ۰۹۱۰۱۳۶۹۸۸۴-۰۹۳۵۶۰۴۹۶۶۱ در واتساپ و یا صفحه اینستاگرام پی جیب به آدرس payjib.ir از آنها مشاوره لازم را دریافت کنید. 

برای ورود به سایت تبادل ارز پی جیب و ثبت نام در سایت، کافیست همینجا کلیک کنید.

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *